انتقاد از عملکرد نظام پزشکی در بزنگاههای مهم و سرنوشت ساز/ موافق انتخابات الکترونیکی هستم

تبریز10

دکترعلیرضا سلیمی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بحث الکترونیکی شدن انتخابات موضوع جدیدی نیست و سال هاست که این بحث در کشور برای انتخابات مهم مطرح هست .اما به نظرم اگر درست و دقیق انجام شود می‌تواند واقعه ی خوب و مثبتی باشد و یک گام به سمت جلو است و ما هم از آن استقبال می کنیم.

وی بیان کرد: قطعاً این روش میزان مشارکت را افزایش می دهد و برای همکارانمان می تواند یک تسهیلاتی باشد که راحت تر این فرآیند را انجام دهند و در مجموع این اتفاق را مثبت ارزیابی می کنم.

سلیمی تصریح کرد: انجام انتخابات حضوری آن هم در یک روزسخت است و پزشکان که معمولاً شغل هایشان  به صورت شیفتی و کشیکی است و گرفتاری های زیادی دارند روش الکترنیکی می تواند برایشان بسیارراحت تروبدون مشکل باشد.

  وی افزود:  بخشی از پزشکان هم به دلیل نداشتن انگیزه  در انتخابات شرکت نمی کنند که طبیعتاً چه به صورت حضوری و چه به صورت الکترونیکی  شرکت نخواهند کرد.این گروه از پزشکان کسانی هستند که انتقاداتی به سازمان نظام پزشکی داشته اند و عملاً شرکت در انتخابات نظام پزشکی را بی اهمیت می دانستند.

 رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ی ایران گفت: با توجه به تغییراتی که قرار است در هیأت نظارت و اساسنامه انجام شود امیدواریم مشارکت هم بیشتر شود وگرنه حضوری و الکترونیکی بودن تأثیری در این بی انگیزگی ندارد.

 وی خاطر نشان کرد: از آنجا که سازمان نظام پزشکی مهمترین و شاید تنها مأمن ومحلی باشد که می تواند برای کارهای صنفی، پزشکان را حمایت کند در طی سالهای گذشته در بزنگاه های مهم، آن نقش پررنگ و قاطعی را که می باید ایفا نکرده است و از این جهت، به خصوص در سه سال اخیر که بحث تغییرات و تحول سلامت و طرح های مختلفی داشتیم انتظار می رفت که این سازمان با صلابت و قدرت بیشتری در مورد مشکلات پزشکان در کنارشان قرار می گرفت که اینگونه نبود. البته امیدواریم در دوره آینده حضورش در مسائل صنفی پررنگ تر و قابل لمس تر باشد.

 وی در پایان گفت: مشارکت در انتخابات بهترین کار و منفعل شدن بدترین کار است و انتظار این است که همه با دیدی مثبت وامید به آینده ای بهتر مشارکت بسیار بالایی داشته باشند چراکه شرکت درانتخابات اولین  قدم در سازندگی است.

*برای مشاهده این مطلب در وبسایت شفاآنلاین اینجا کلیک کنید.

0 نظر

پاسخ دهید

Want to join the discussion?
می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *