پیام رئیس کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و درد ایران

پیام رئیس کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و درد ایران…

 

 

بی تردید دانش آنستزیولوژی در روزگار کنونی از علوم برجسته ما در طب بالینی است و بدون آن توسعه و تکامل بسیاری دیگر از علوم پزشکی از جراحی در حیطه‌های گوناگون گرفته تا مراقبت‌های ویژه، طب درد و طب تسکینی هرگز شدنی نبود. در اهمیت جایگاه راهبردی این رشته همین بس که در کشورهای توسعه یافته سیاست‌مداران و تصمیم‌سازان درمان، خردورزانه آن را در جایگاهی برتر از بسیاری دیگر از رشته های علوم پزشکی قرار داده‌اند و ورود به آن را دشوارتر از دیگر گرایش‌های پزشکی ساخته‌اند.

اما متاسفانه نبود یک نگاه دوراندیشانه در سرزمین ما سبب شده که به ویژه در سالهای اخیر نسل جوان پزشکان اقبال کمتری به این دریای گسترده دانش نشان دهند و بدین‌سان پایه‌های این رشته‌ی نه چندان دیرپا، در ایران زمین متزلزل و در معرض آسیب قرار گیرد.

در چنین شرایطی یکی از مهم‌ترین وظایف علمی متخصصین بیهوشی و مراقبتهای ویژه کنونی، تلاش برای حفظ و ارتقاء دانش خود و برخورداری از تجارب ذی‌قیمت نسل‌های گذشته است. در این بین چه رویدادی مهم‌تر و کارآمدتر از گردهمایی‌ها و کنگره‌های سالیانه و دو سالانه که در آن متخصصین فرهیخته از جای‌جای این سرزمین دانش و تجربه خود را در اختیار دیگر افراد این خانواده بزرگ و فهیم قرار می‌دهند.

مفتخریم که بار دیگر میزبان تک‌تک فرهیختگان جامعه آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه ایران باشیم و امیدواریم به لطف خداوند و به دیده مهربانانه شما به قدر بضاعت اندک خویش از عهده این وظیفه خطیر، آنچنانکه که شایسته مقام بزرگ شما است، به خوبی برآییم.

دکتر علیرضا سلیمی
رئیس انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه و درد
رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی آنستزیولوژی و مراقبت های ویژه درد
اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

0 نظر

پاسخ دهید

Want to join the discussion?
می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *