شأن و جایگاه رشته بیهوشی باید حفظ شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر مهم و ارزشمند بودن رشته بیهوشی گفت: شأن و جایگاه این رشته باید حفظ شده و نسبت به اصلاح شدن تعرفه های همکاران بیهوشی پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رئیس زاده در نشست هم اندیشی خود با هیات مدیره انجمن آنستزیولوژی و مراقبت های ویژه ایران با اشاره به این که رشته بیهوشی بسیار مهم و ارزشمند بوده و باید تمامیت و جایگاه آن حفظ شود؛ اظهار کرد: معضلات همکاران در گروههای مختلف پزشکی از جمله رشته بیهوشی را تا حد توان پیگیری خواهیم نمود و در خصوص مبحث تعرفه ها نیز باید اصلاحات لازم انجام گرفته و فاصله بیهوشی با سایررشته ها بهبود یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که خود انجمن ها باید در پیگیری مشکلات همکاری های لازم را داشته باشند؛ افزود: ارزش و اهمیت تمام رشته های پزشکی باید حفظ شده و در خصوص تعادل بین رشته ای خود همکاران باید ملاحظات را انجام دهند .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در خصوص مداخلات غیرقانونی در حوزه پزشکی با معاون حقوقی ریاست جمهوری رایزنی های لازم انجام شده است؛ ادامه داد: قوانین دراین حوزه بازدارنده نبوده و باید مورد اصلاح قرار گیرد.

رئیس زاده با اشاره به این که جایگاه رشته بیهوشی در کووید ۱۹ باید دیده شود؛ خاطرنشان کرد: متخصصان بیهوشی باید در کمیته علمی بیماری کووید حضور داشته و در حال پیگیری این مهم هستیم.

وی راه حل برون رفت از مشکلات را گفت و گو و تعامل دانست و گفت: باید با سطوح بالای تصمیم گیری ارتباط برقرار نموده و با گفتمان نسبت به طرح مسائل و مشکلات و مرتفع نمودن آن ها اقدام کنیم که در این زمینه انجمن های علمی راهگشا هستند.

**رشته بیهوشی مهجور واقع شده است

اعضای هیات مدیره انجمن آنستزیولوژی و مراقبت های ویژه ایران هر کدام به بیان مشکلات متخصصان بیهوشی پرداخته و اهم محورهای مورد بحث و درخواست ایشان به شرح ذیل بیان شد:

** اصلاح تعرفه های بیهوشی

** بررسی علل عدم استقبال وکاهش ورود به دستیاری رشته تخصصی بیهوشی و ایجاد جاذبه های حقیقی برای حضور بیشتر

**همراهی با انجمن ها برای برگزاری همایش ها و تامین امتیاز باز آموزی مورد نیاز متخصصین بیهوشی

**استاندارد سازی مراکز در جهت ارتقای ایمنی بیماران و تشدید نظارت ها

**مهجور واقع شدن رشته بیهوشی و پایین بودن تعرفه ها و برقراری عدالت بین رشته ای

** ضرورت پرهیز متولیان و تصمیم گیران از اقدامات عجولانه و نادرست و غیرکارشناسی که موجب ورود رشته بیهوشی به سیکل معیوب شده است

**عدم عقد قرارداد با متخصصان بیهوشی بویژه در بخش های خصوصی

**عدم حضور متخصصان بیهوشی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها

*لینک خبر در سایت نظام پزشکی

?کانال انجمن آنستزیولوژی و مراقبتهای ویژه ایران: @iranesthesia

?صفحه اینستاگرام انجمن آنستزیولوژی و مراقبتهای ویژه ایران: @iranesthesia

0 نظر

پاسخ دهید

Want to join the discussion?
می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *