پیوندهای قلب در بیمارستان دکترمسیح دانشوری از مرز ۲۰۰ عدد گذشت

به اطلاع همکاران گرامی می رساند تعداد پیوندهای قلب انجام شده در بیمارستان دکترمسیح دانشوری از مرز ۲۰۰ عدد گذشت.این تعدادپیوند در طی مدت ۱۰ سال در این مرکز آموزشی درمانی توسط تیم پیوند قلب به انجام رسیده است.یک از ارکان اصلی در این پروسه پیچیده متخصص بیهوشی قلب می باشد . در مرکز مسیح این وظیفه از ۵ سال قبل به عهده دکتر علیرضا جهانگیری ،عضوهیات علمی وفلوشیپ بیهوشی قلب می باشد که در این مدت بالغ بر ۱۱۲ بیمار توسط ایشان اداره شده اند.قبل از وی نیز دکتر امیرعباس کیانفر این مسوولیت را عهده دار بوده اند.از نکات قابل توجه در اداره بیهوشی این بیماران استفاده از وسایل مونیتورینگ مغزی ونیزهمودینامیک پیشرفته شامل کاتتر سوان گانز،وسایل اندازه گیری برونده قلبی تهاجمی ،کم تهاجمی و غیر تهاجمی وهمچنین اکوکاردیوگرافی از طریق مری می باشد که باعث بهبود پروگنوز بیماران شده است.

مایه مباهات می باشد که تکنولوژی پیشرفته وبه روز دنیا در حال حاضر در حیطه علم بیهوشی در کشوردر دسترس بوده ودر کنار دانش وتجربه، کیفیت ارایه خدمات به بیماران را افزایش داده است.

شایان ذکراست که پیوند قلب با تعدادی مشابه تابه حال دربیمارستانهای امام خمینی وشریعتی تهران به انجام رسیده ودرمراکز دیگری مانند شهیدرجایی وبرخی مراکزاستانها نیز آغاز شده وبه سرعت رو به گسترش می باشد.

پیوند قلب

0 نظر

پاسخ دهید

Want to join the discussion?
می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *