گزارش شانزدهمین کنگره جهانی بیهوشی – هنگ کنگ ۱۲-۷ شهرریور ماه۱۳۹۵

 

isma-2016

 

 

کنگره جهانی بیهوشی هر ۴ سال یکبار برگزار می گردد به همین علت به آن المپیک بیهوشی نیز گفته می شود.

برگزار کننده این کنگره، انجمن جهانی بیهوشی می باشد که ۱۴۰ کشور با بیش از ۱۳۰ هزار متخصص در آن عضو می‌باشند. این کنگره اولین بار ۱۹۹۵ در هلند با حضور ۲۶ کشور برگزار گردید و در شانزدهمین دوره با بیش از ۱۲۰ کشور و ۶۰۰۰ متخصص بیهوشی این کنگره برگزار شد.

در این رخ داد علمی از وجود ۶۴۸ سخنران استفاده شد، حدود ۱۰۰۰ مقاله علمی معتبر ارایه  شد و در کنار آن ۷۹ کارگاه نیز اجرا شد، همچنین برگزاری ۵۴ problem learning discussion از نقاط قوت آن بود.

مجمع عمومی انجمن جهانی در روز اول کنگره تشکیل شد و ایران در این مجمع صاحب ۵ کرسی بود. طی این مجمع خطوط کلی فعالیت‌های ۴ سال آینده مشخص و اعضاء هیت مدیره و رییس جدید انجمن بیهوشی انتخاب شد. برای اولین بار دو رییس انتخاب شدند. آقای دکتر گونزالو باریرو Gonzalo Barreiro از کشور اروگوئه به عنوان ریاست دوسال اول و خانم دکتر یانیک اولسن Jannicke Olsen برای دو سال بعد انتخاب شدند.

ایران برای اولین بار صاحب یک نماینده در کمیته آموزش و یک نماینده در کمیته انتشارات شد که رخ داد مهمی قلم‌داد می شود و می تواند پایه های ارتباط خوب با سایر کشورها را فراهم نماید.

نمایندگان ایران ضمن شرکت در این دو کمیته، قرارهای ملاقات جدایی با ریاست انجمن جهانی، هیات مدیره آن و نیز با ریاست و اعضاء هیأت مدیره کشورهای چین، مجارستان، قزاقستان، نیجریه، اروگوئه، هند، اندونزی، مصر و نیز نمایندگان مجلات معتبر بیهوشی داشتند.

در این کنگره ۱۲ مقاله از ایران ارائه شد که امید است در سالهای آتی سهم ایران در ارائه مقالات بسیار بیشتر باشد.